RSS

Datele Twitter pot imbunatati Real-Time Search

30 Mar, 2010

SEO Sfaturi

real time searchEste timpul sa infruntam un adevar nefericit: evolutia timpului real de cautare a fost extrem de lenta. Furnizarea unui continut de inalta calitate pentru utilizatorii cu un timp de raspuns scurt (de la 10 minute la patru ore) este surprinzator de nesigura. Ca multi din comunitatea de cautare, m-am asteptat “Google’s Latest Results” sa dispara la fel cum “Noua Coca-Cola” a facut-o in anii ’80.

In loc sa arda complet (sau sa paleasca lent), Latest Results a actionat incet. Motivul este simplu: este un brand nou pe verticala si speranta unui succes zdrobitor la primul pas nu este intotdeauna realista.

In schimb, cautarea in timp real in Google ia o forma beta si este demna de remarcat, nu pentru ceea ce face, ci pentru ceea ce ar putea fi capabila sa faca in viitor. Pur si simplu, este suficient de bun pentru acum. Pentru a prospera, Google trebuie sa isi imbunatateasca foarte mult timpul real de cautare in acelasi fel in care a imbunatatit  cautarea la sfarsitul anilor ’90 – printr-o intelegere mai creativa a autoritatii care merge mult dincolo de legatura sau puterea unui domeniu

Inainte de a studia in profunzime o solutie propusa, trebuie evidentiata problema.

De ce este Real-time Search ineficient?

Cautarea traditionala este cu mult inaintea timpului real de cautare, pur si simplu pentru ca are acces la trilioane de hyperlink-uri de interconectare folosite pentru a interpreta si a identifica ierarhiile de putere pe Internet. General vorbind, cu cat un website are mai multe backlink-uri de calitate, cu atat mai posibil este sa urce in clasamente pentru cuvintele sale cheie directionate.

Cu toate acestea, este putin probabil ca link-urile pot sau ar trebui sa aiba vreodata un impact semnificativ asupra timpului real de cautare, deoarece acestea sunt acumulate in timp. Asta pentru ca un link este de obicei incadrat in limitele unui articol – ceva care nu poate fi conceput sau publicat instantaneu.

Aceste link-uri puternice nu pot fi aplicate si timpului real de cautare, astfel incat algoritmul este lasat cu un decalaj enorm de calitate. Intrebarea devine: cum fac motoarele de cautare sa acopere acest gol pentru a oferi mai multe informatii relevante pentru utilizatori?

Ce va inlocui link-ul?

Raspunsul, in parte, se poate afla in Twitter . Twitter este unul dintre cele cateva forumuri de publicare pe Internet in care link-urile pot fi usor impartasite in cateva secunde de la lansarea  povestii. Acest lucru face un retweet tentant din punct de vedere  metric avand potentialul de a deveni un element fundamental in timpul real de cautare. Prin apasarea unui singur buton, utilizatorii pot imparti continutul acum cu tot publicul.

Scepticii ar fi tentati sa indice imediat faptul ca spamm-urile retweets  sunt obisnuite. Editorii au adesea conturi fantoma care trimit automat retweet, iar tentativa de manipulare ar fi inevitabila. Astfel de activitati ar anula complet valoarea unui retweet?

Nu neaparat.

Identificarea Autoritatii Twitter

In cautarea traditionala, nu toate link-urile sunt egale. Acelasi lucru este valabil pentru retweet. Este vorba doar de a pune pe primul loc dezvoltarea si intelegerea puterii utilizatorilor Twitter. Odata ce autoritatea este stabilita, votul puternic va conta mai mult decat spam-ul omologilor lor. Mai jos, am enumerat doar cateva potentiale criterii care ar putea fi folosite pentru a dezvolta o lista a utilizatorilor cu autoritate:

  • Numarul de adepti: Care este sfera de influenta a utilizatorului? Este utilizatorul citit de 10 sau 10.000? In timp ce aceste date sunt utile, ramane insuficienta deoarece aceste numere sunt adesea mult umflate de tendinta “daca ma urmati, va voi urma” a utilizatorilor cu reputatie indoielnica.
  • Raportul dintre cei pe care ii urmezi -adepti: privind in profunzime, putem vedea ca cele mai influente tweetere au adesea variatii majore in ceea ce priveste raportul “cei pe care ii urmezi –adepti”. Utilizatorii influentabili urmeaza de obicei mai putin de 500 de conturi, insa pot avea de la 10.000 la 1 milion de adepti.. In schimb, autorii de spam-uri “fly-by-night” urmeaza de obicei, cateva mii de oameni in eruptii rapide, urmata de disparitii masive in cazul in care nu le este returnata favoarea.
  • Numarul de tweet-uri originale: In viziunea publicatiilor de stiri, algoritmul Google News  masoara cat de prolifica este  sursa de stiri si cat de original este continut AP. Acest factor suplimentar ar putea fi folosit pentru a determina autoritatea printre utilizatorii de putere.
  • Acumularea de date Link: Cand utilizatorul trimite legaturi catre exterior, este vorba de  site-uri de inalta autoritate sau site-uri spam?

Acum, in timp real

Aplicand aceasta metodologie, retweet se transforma in esenta, intr-un sistem de vot decisiv intr-o democratie inegala (cea mai buna varianta).

Retweet ar putea contribui la imbunatatirea atat a Google News cat si Latest Results. Deoarece Google News, practic functioneaza  pe baza  relevantei semantice si autoritatii domeniului, ar fi mult imbunatatit printr-un sistem de vot al utilizatorilor. Aceasta ar impiedica site-urile cu  autoritate slaba (de multe ori creatorii initiali de continut) sa fie puse in umbra site-urilor uriase ca AP si alte canale  mari de stiri. In plus, Google News va recompensa in cele din urma articolul si nu dimensiunea ziarului.

In plus, masuratori cum ar fi calitatea retweet vor putea fi folosite pentru acordarea de linii JournalistRank, un scor utilizat pentru a masura impactul total al jurnalistilor, ceea ce ar afecta gradul de verosimiliate cat mai ridicat intr-un clasament viitor. Este putin probabil ca oricare set de date va inlocui link-ul. In schimb, “real-time search” va prospera doar prin triangulatia informatiilor care indica eficient autoritatea.

Internet Marketing, Cronicar si pasionat de SEO Web Design

Facebook Twitter Google+ YouTube 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Tags: , , , ,

Comenteaza

SeoWeb Seco
Google+