RSS

Ar trebui sa fac afaceri pe Facebook?

4 Iun, 2010

Social Media

Facebook LogoAceasta este o intrebare frecventa si in timp ce raspunsul este de cele mai multe ori aceleasi, exista unele lucruri care merita luate in considerare  inainte de decizia finala. Se pot  face afaceri pe Facebook? Considerati ca ar trebui sa aveti un cont Facebook? Facebook este indicat pentru afacerea mea? Raspunsul este da si nu.

Motivul ar putea fi acela ca Facebook este privit ca ceva “nou”, cand, de fapt, principiile de baza ale afacerii ar trebui utilizate pentru a stabili daca platforma poate fi utilizata pentru obiective de afaceri sau nu. Odata ce se vor aplica conceptele de baza in afaceri, devine evident in scurt timp daca Facebook este o investitie adecvata a resurselor sau daca este o pierdere de timp. Aceasta  rezolutie va depinde de obiectivele individuale de afaceri si cat de bine folosesc Facebook cei din jurul tau.

Mai intai, trebuie sa intelegem ce este Facebook – nu este un instrument de afaceri in sine, este o retea sociala online. Cuvantul primar aici este “social”. Retelele sociale online permit indivizilor sa faca schimb de informatii si sa se puna singuri  la curent cu evolutiile din cadrul cercului lor social, care poate fi un cerc social dedicat exclusiv familiei si prietenilor, un cerc de contacte care au un interes comun sau poate fi o retea de parteneri de afaceri si conexiuni profesionale. In primul rand, Facebook este un instrument mai degraba social decat de afaceri (pentru o retea sociala potrivita pentru afaceri online indicat este LinkedIn ), si pentru ca o afacere sa fie activa in retelele sociale, aveti nevoie sa actionati cu atentie pentru a nu supara alti utilizatori.

Pentru a raspunde daca Facebook este indicat pentru afacerea dvs, intrebati-va daca exista un public tinta si grupuri de interese care  sa va ajute sa cresteti in domeniul de afaceri? Este posibil sa fi considerat ca realizati afacerea direct vanzand catre utilizatorii Facebook, fie indirect, prin cresterea gradului de constientizare a brand-ului sau utilizarea retelei pentru a oferi feedback de piata catre propriile produse. Daca raspunsul este da, puteti atinge obiectivele afacerii dvs in ceea ce priveste vanzarile, marketingul, testarea consumatorilor, insa raspunsul la intrebarea initiala nu este completa, deoarece Facebook nu este singurul instrument disponibil.

Exista mai multe retele de socializare, nu numai Facebook; cum se compara Facebook cu alte site-uri si  daca ar trebui sa va concentrati numai asupra  unui singur site sau sa abordati mai multe site-uri?

Facebook domina demografic odata cu cresterea in varsta; de la inceputul deceniului, si-a asumat un rol dominant cu privire la valoarea timpului petrecut pe internet. In acest sens, Facebook domina scena retelelor sociale, cu o singura concurenta care provine de la MySpace. MySpace este orientat spre intervalul de varsta tanara si pune un accent mai mare pe canalele de social media, care cuprind video, muzica avand o perspectiva indreptata catre pop. Facebook contine mai mult evenimente de viata, fotografii, mentinerea de contacte cu membrii familiei din toate gamele de varsta, prieteni si pentru reconectarea cu persoanele cu care ai pierdut legatura. Cercurile de afaceri si conexiunile exista si sunt destul de populare, dar Facebook nu si-a stabilit o prioritate din acest lucru, ceea ce poate duce la unele greseli foarte daunatoare . Pentru relatii pur profesionale si crearea retelelor de afaceri, LinkedIn este lider in domeniu, desi numarul de membri sunt semnificativ mai mic decat site-urile de socializare.

Pentru a rezuma, intrebarile reale care trebuiesc neaparat puse sunt:

  1. Sunt obiectivele afacerii mele  deservite sau indeplinite prin utilizarea retelelor sociale online?
  2. Care retea va servi cel mai bine obiectivului meu specific?

Daca poti raspunde “Da” la prima intrebare si “Facebook”, la a doua, atunci este evident ca Facebook poate ajuta afacerea dumneavoastra. Problema va fi cum sa puneti acest lucru in practica, dar ….este un subiect pentru un alt articol . Si in timp ce raspunsul pentru intreprinzatori daca ar trebui sau nu  sa fie pe Facebook este de obicei  NU, exista cazuri in care Facebook poate ajuta, dar angajamentul dvs. in ceea ce priveste timpul alocat si angajamentul social vor trebui sa fie coerente si creative. Deci, acum credeti ca ar trebui sa faceti afaceri pe Facebook?

Internet Marketing, Cronicar si pasionat de SEO Web Design

Facebook Twitter Google+ YouTube 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Tags: , , ,

Comenteaza

SeoWeb Seco
Google+