RSS

Ce poate face Social Media pentru intreprinderile mici?

12 Iun, 2010

Social Media

Social Media

In acest an un articol mi-a trezit interesul pentru mult timp. Exista o teorie conform careia adesea adevarul se comunica sub forma unei  glume. Motorul de cautare Social media  Spice, motor de “Social Media Intelligent Language Engine” face exact acest lucru. Daca ar fi real, proprietarii de afaceri  mai mici sau mai mari ar fi intr-adevar, tentati  sa-l incerce.

Si ar fi una dintre cele mai proaste idei.

De ce? Deoarece social media este comunicare, nu difuzare. Este sansa ta de a vorbi cu oamenii, de a intra in contact cu acestia, de a-i cunoaste cu adevarat.

Notiuni de baza reale despre Social Media

Atunci cand telefonul a fost inventat, a fost o idee geniala, o noutate. Corespondenta a functionat bine. Sau, daca doriti un exemplu mai recent, imi amintesc ca am ras de prima persoana care a avut un telefon mobil (si nu a fost numai una).

Social media nu este diferit. Este in prezent un domeniu inovator. Pune accentul, mai degraba pe instrumente decat pe scopul pentru care sunt create.

Comenzi rapide si tactici de spam abunda (auto Twitter DM) si exista cantitati uriase de hype si nenumarati “experti”. Dar in cativa ani, ca si telefonul, acesta va fi o parte normala a vietii sociale si de afaceri pentru cei mai multi oameni in lumea occidentala (pentru multi, a devenit deja cotidian).

Si din nou, ca si  telefonul, social media, dupa ce descoperi toate caracteristicile si optiunile, este vorba de fapt despre ceva simplu: comunicarea cu oamenii. Poate doar cu o singura persoana o data. Poate zeci , sute sau mii de oameni. Dar vorbesc. Nu striga. Nu difuzeaza. Nu trimiterea de  mesaje.

Social Media … marketing?

Foarte multa frauda, confuzie si teama asociate cu cuvintele “social media” vin de la acel cuvant,” marketing”( introducere pe piata). S-a convenit intr-un final ca principalul motiv pentru care orice intrepinzator de mici afaceri ar dori sa se implice pe Facebook, Twitter, si restul este marketing-ul.

Prima intrebare adresata de multe ori de clienti este, “oamenii cumpara lucruri cu adevarat prin social media?”. Ei bine, raspunsul este “da” (in functie de nisa), dar nu pe acest lucru trebuie sa va concentrati!

Da, social media poate functiona ca un instrument de marketing, in cazul in care este folosit cu intelepciune, si puteti efectua vanzari directe (stiu, pentru ca am cumparat de la o multime de companii gasite astfel, si nu numai eu) . Dar se poate mult mai mult decat atat:

Este un serviciu  pentru clienti: rezolvarea unei probleme pentru un client este cel mai bun exemplu de marketing. Rezolvarea in public este unul mai bun.

Este o baza de cunostinte: Ai o intrebare specifica industriei, complicata, careia Google nu ii poate raspunde? Contactele de  pe Twitter sau LinkedIn adeseori pot.

Este o cutie de rezonanta: Vrei feedback-ul pe un produs nou sau serviciu inainte de a dezvolta pe deplin o cercetare de piata? Din nou, Twitter, Facebook , etc, sunt foarte bune.

Este un eveniment de networking (retea) care continua la nesfarsit si la care nu este nevoie de tinuta obligatorie.

Este un indicator de temperatura: Monitorizarea social media va permite sa atingeti subiecte din orice domeniu, din orice zona .

Este un telefon: Perimteti clientilor, colegilor si cercetatorilor din domeniu sa va “sune“ fara a utiliza insa telefonul.

E un canal de marketing: Trucul este de a comunica mai intai cu contactele dvs si a raspandi mai tarziu.

Internet Marketing, Cronicar si pasionat de SEO Web Design

Facebook Twitter Google+ YouTube 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
Ce poate face Social Media pentru intreprinderile mici?, 5.0 out of 5 based on 2 ratings

Tags: , , ,

Comenteaza

SeoWeb Seco
Google+