RSS

Intuitii in exploatare

28 Mai, 2010

Social Media

insightCand am renuntat la locul meu de munca, acum 2 ani, pentru a-mi incepe propria afaceri de design grafic, au existat cateva, sa spunem, surprize. Cea mai mare surpiza a fost ca majoritatea timpului meu era petrecut pentru promovarea afacerii, si nu pentru proiectare. Este destul de dificil de spus cu exactitate, insa imi petrec in jur de 30% din timpul meu efectiv pentru activitatea de proiectare. Restul de 70% este alocat altor activitati, cum ar fi, publicitate, trimiterea de email-uri, urmarirea cheltuielilor, facturare clienti, convorbiri telefonice, scrierea de articole, rezolvarea problemelor, etc

Daca nu sunteti pregatit sa dezoltati o afacere, visele dvs de succes pot fi rapid naruite. Pentru a fi un manager de succes, trebuie sa fiti mult mai mult decat un profesionist. De asemenea, trebuie sa fiti un om de afaceri cu un simt practic foarte dezvoltat.

Marketing si auto-promovare

Exceptand cazul in care sunteti unul dintre cei norocosi care se poate baza numai pe referinte verbale, pentru a rula o afacere de succes, veti avea de alocat o suma substantiala pentru marketing in scopul atragerii de clienti. In timp ce mijloacele traditionale de publicitate pot avea inca efect (fluturasi, anunturi in ziare, etc), am constatat ca promovarea online ofera o rentabilitate mult mai mare investitiei.

Iata cateva sfaturi pentru promovarea dvs:

1.Participa

Fiti deschisi catre altii din acelasi domeniu privind schimbul de experienta si intuitiile dvs. personale. Prin intelegerea valorii discutiilor constructive , puteti avea contributie semnificativa si unica pentru comunitatea existenta in domeniul afacerii dvs.. In timp relativ scurt, in care am participat la discutii online cu colegii mei (prin intermediul comentariilor pe blog si Twitter), aproape am pierdut evidenta numarului de oportunitati care s-au ivit ca rezultat. De la sanse de a colabora cu altii , de a scrie mesaje clientilor – toate aceste oportunitati sunt la indemana doar daca participati.

Fiti precauti – nimeni nu vrea sa relationeze cu persoane care au in minte doar propriile interese. Daca sunteti original si impartasiti comunitatii, pe baza de reciprocitate cei mai multi oameni vor raspunde, impartasind la randul lor.

2.Utilizati social media …cu intelepciune.

Social media poate fi un instrument excelent de promovare a oricarei afaceri. Cu toate acestea, utilizat incorect, social media poate deteriora rapid reputatia. Continuand  tema din sectiunea anterioara, cel mai important lucru cand se utilizeaza social media este de a colabora cu comunitatea dvs. si de a face contributii semnificative.

Asigurati-va ca faceti actualizari social media semnificative, si ca adaugati valoare reala pentru cititori. Una dintre cele mai bune moduri de a  va pastra audienta este partajarea de link-uri utile si provocarea prin intrebari initiind discutii.

3.Start Blogging

Blogging-ul este indicat pentru o serie de varii motive . Va permite sa va exprimati si sa impartasiti cunostintele cu ceilalti in domeniu.

Celalalt lucru important despre blogging consta in faptul ca este un instrument util pentru cresterea site-ului dvs in Topul. motorelor de cautare intr-o perioada relativ scurta de timp. Google este favorabil blog-urilor, datorita continutului lor dinamic. Blogging-ul este de asemenea important pentru generarea de link-uri catre site-ul dvs., care este o metoda infailibila de a creste expunerea acestuia.

Daca doriti sa creati un blog, stabiliti obiective realiste de la inceput si incercati sa le atingeti. Daca nu  pastrati un oarecare control asupra blogg-ului, va poate consuma foarte mult timp. Daca doriti ca blog-ul sa fie urmatorul dvs  proiect mare, cu siguranta nu veti avea concurenta. Cu toate acestea, chiar si un blog de scara mica poate avea un aport imens asupra afacerii dumneavoastra.

4.Educatie si Comunicare

Cand conversati cu un client sau un potential client, cel mai important sfat pe care vi-l pot oferi este acela de a prelua conducerea in discutie cat mai repede.

Este important ca clientii sa va perceapa ca fiind expert, altfel riscati sa fiti amanat –  lucru nu foarte distractiv, dand o conotatie proasta imaginii dvs. profesionale.

Cand discutati cu clientii aveti incredere in dvs si in propriile abilitati, si asigurati-va ca va intelege complet. Ca manager, rolul dvs. este de a educa clientul astfel incat sa inteleaga procesul de design (activitatea dvs.) in sine, rationamentul si inspiratia. Din experienta mea, marea majoritate a clientilor apreciaza faptul ca va faceti timp pentru a-i ghida pe parcursul procesului creativ, si, in consecinta, sunt mai multumiti de rezultatul proiectului lor.

5.Zi de zi management

Gestionarea afacerii dvs. include activitati cum ar fi urmarirea de proiecte, facturare si mentinerea inregistrarilor financiare. In timp ce majoritatea dintre noi gasim aceste sarcini plictisitoare, ele fac afacerea dvs. sa functioneze – si nu pot fi neglijate. Vestea buna este ca in prezent exista o multitudine de instrumente disponibile care va pot usura in conducerea unei afaceri.

Companiile nu investesc în marketing pentru ca au bani,

companiile au bani pentru ca investesc în marketing.

Internet Marketing, Cronicar si pasionat de SEO Web Design

Facebook Twitter Google+ YouTube 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 4.5/5 (2 votes cast)
Intuitii in exploatare, 4.5 out of 5 based on 2 ratings

Tags: , , , ,

Comenteaza

SeoWeb Seco
Google+