RSS

Linkbuilding

13 Apr, 2010

SEO Sfaturi

Nu sunt un clarvazator in domeniul afacerilor. Nu am dezvoltat niciodata o afacere, nici nu am detinut una. Dar, din ceea ce am auzit de la oamenii inteligenti care au afaceri in desfasurare, dezvoltarea unei Propuneri Unice de Vanzare (PUV) este esentiala pentru succes. Este una dintre primele intrebari pe care o adresez clientilor cand ii intalnesc prima data – “Care este  Propunerea Unica de Vanzare (PUV)? Spuneti-mi prin ce sunteti mai bun decat concurentii dumneavoastra”.

Ascultand argumentele clientilor prin care va spun cu ce sunt mai buni decat concurenta seamana cu a provoca un client sa va vinda produsul (la fel cum expertii in Rata de conversie vorbesc in SEOmoz studiu de caz). Raspunsul la aceasta intrebare va va surprinde de multe ori si veti incepe sa va ganditi la tot felul de modalitati in urma carora puteti obtine link-uri.

Aceasta este o modalitate de a obtine tehnici de constructie a link-ului. Odata ce aveti aceste informatii despre PUV-ul unei afaceri exista si alte modalitati de a o face sa se dezvolte. Si despre aceasta vreau sa vorbesc in acest articol.

Negocierea de parteneriate pentru Link-uri

V-ati dat seama ce va face site-ul mai bun sau cel putin diferit fata de competitori. V-ati gasit PUV-ul. Acum, trebuie sa ”impachetati”acest  PUV si sa il oferiti in schimbul de link-uri. Sa luam un exemplu intr-adevar de baza; un blogger de succes ca Glenn Allsopp. El a realizat ca una dintre PUV-urile lui a fost scrisa in functie de continut. Deci, el a decis sa faca postari pentru clientii lui (va rugam sa cititi ghid minunat pentru postarile clientilor). Cand este in regres, o postare al unui oaspete este la sfarsitul zilei privita ca un  mini-parteneriat intre doi bloggeri.

Sa luam ca exemplu o imagine putin mai mare. Sa presupunem ca rulati un site cu date referitoare la pub-uri locale si baruri. Sa numim acest site BeerMoz.com. Acum va fi dificil pentru  concurenta sa-si dea seama ca mai mult sau mai putin toate pub-urile locale si barurile au aceleasi date, dar USP lor este ascuns in spatele datelor dupa modelul Web 2.0 ,in timp ce concurentii lor sunt blocati in Web 1.0. Una dintre consecinte este ca BeerMoz are unele fleacuri. Aceste widget-uri va permit sa vedeti un top al pub-urilor si barurilor din zona dumneavoastra. Farmecul linkbuilding-ului este coplesitor. Cu toate acestea, nu se opreste doar acolo, aceasta este partea inteligenta – Beermoz ia widget-uri si creaza parteneriate cu alti furnizori de date la nivel local.

Cum arata acest parteneriat? Ei bine se pare ca pentru utilizatorii obisnuiti a include doar un widget este facut pe o scara mai mare. Analizati un site de camping (sa zicem TentMoz.com), care are date locale in campinguri, sunt interesati de animarea paginilor lor de camping prin afisarea in cele mai bune pub-uri din apropiere. Aceste date sunt furnizate de BeerMoz si exista o legatura inapoi la BeerMoz prin intermediul widget-ului lor.

Acest parteneriat plaseaza BeerMoz pe sute, daca nu mii de link-uri. Fiind vorba doar de un domeniu valoarea acestor link-uri este redusa, dar pot avea  inca legaturi excelente -in mod ideal cu pagini de interior (in cazul in care widget-ul este configurat corect pentru a indica un anumit pub).

Desi nu va aduce vreun beneficiu clasic SEO, luati in considerare parteneriatele  Twitter cu  Google si Bing. Acestea sunt exact tipurile de oferte, care va pun la dispozitie cateva link-uri foarte puternice.

Cum sa gasesti Parteneriate

Odata ce ati descoperit conceptul, gasirea unui website pentru parteneriat poate depinde doar de putina gandire creativa. Adesea, un loc bun pentru a explora sunt acei oameni care concureaza cu tine in clasament, dar nu sunt competitori directi de afaceri. De exemplu, uita-te la oamenii care au rang de “SEO Tools“- aveti un amestec de site-uri care va ofera de fapt propriile instrumente SEO , dar si  postari pe  blog-uri cu privire la instrumente SEO.

Partea cea mai grea este adesea sa reusiti sa vorbiti cu oamenii potriviti din companie odata ce i-ati identificat. Faptul ca  au o oarecare experienta de dezvoltare a afacerilor va este foarte util. Spunand lucruri corecte cu privire la  negociere, ca un profesionist, este ceva la care oamenii care dezvolta afaceri sunt foarte buni si recomand insistent sa luati  in considerare acordarea unui training minim in ceea ce priveste SEO uneia dintre aceste persoane, mai degraba decat sa incerca sa predati aceste abilitati referitor la SEO unui profesionist.

Daca intampinati toate acestea, luati in considerare citirea unei carti de vanzare pentru a obtine unele dintre cele mai bune idei despre cum sa vorbiti cu oamenii potriviti si sa spuneti lucruri pe care ei vor sa le auda. De asemenea – luati in considerare utilizarea LinkedIn ca o resursa pentru a gasi date de contact sau pentru a va  prezenta unei companii de care sunteti interesat. Sa cresteti puterea  retelei personale printr-o introducere, poate fi cel mai eficient mod de a obtine o legatura stransa, in aceste situatii.

Finalizarea Intelegerii

Odata ce ati intrat in detaliile pentru negocierea parteneriatului exista cateva sfaturi si lucruri care trebuiesc avute in vedere. In primul rand, amintiti-va ca aveti probabil mai mult capital decat cel pe care il oferiti. De exemplu, aruncati in negocieri expunerea partiala in buletinul informativ e-mail. Incercati sa realizati ce determina prezenta lor online si oferiti-le ceva care sa ii ajute.

Iata o poveste care tatalui meu i-ar  placea sa o auda – cu multi ani in urma (pre-internet, probabil) am avut un lucru ponosit. Si am incercat sa-l vand. Am anuntat in ziarul local timp de cateva luni la un pret foarte rezonabil, dar nu am primit nici un raspuns. Parea ca oamenii chiar nu sunt interesati. Frustrat am decis sa fac publicitate din nou, dar de data aceasta cu o eticheta de pret de citeva ori mai mare decit  ceea ce fusese publicat inainte. Instantaneu am avut mai multe cereri si am vandut acel lucru aproape peste noapte.

Ce putem invata din aceasta poveste este ca de multe ori atasarea unei etichete de pret pentru a face ceva este perceput  ca o crestere a valorii. Daca te gandesti la asta, nu exista nici un motiv real pentru ca aceasta sa fie adevarat, dar cu toate acestea, este modul previzibil in care functioneaza natura umana. Deci, de ce sa nu deschideti aceste negocieri incercind sa vindeti PUV-ul dvs.? Daca PUV-ul este cu adevarat valoros, atunci nu exista nici un motiv pentru care sa nu puteti sa-l vindeti.Invatati-i termenii de licentiere. Pe masura ce discutiile progreseaza puteti incepe prin a vorbi despre eliminarea etichetelor de pret in cazul in care singurul link pe care vi-l ofera este pentru a le da aceste date.

Legatura reciproca este valida

Daca va luptati  sa iesiti din anonimat sau nu aveti mai intai un PUV graitor, veti avea probleme mai mari decat numarul insuficient de link-uri! Dar, pe de alta parte,ginditi-va la conectarea reciproca. Legaturile reciproce realizate intre site-uri de incredere, la un nivel al paginilor fara un numar mare de link-uri externe este un lucru bun. Luati in considerare negocierea unor link-uri reciproce pentru site-uri puternice. Cateva lucruri trebuiesc avute in vedere:

  • Analizati cu atentie ce oferiti si cui oferiti. Exista atat de mult ceea ce doriti sa puneti in aplicare astfel incat asigurati-va ca acestea sunt de inalta calitate.
  • Nu va legati la paginile pe care ei au link-uri catre site-ul dvs. Incercati si raspanditi un pic.
  • Incercati sa nu creati link-uri catre site-uri largi. Acestea sunt, in general, o idee rea. Un numar mai mic de legaturi puternice va fi un atu in fata  link-urilor catre  site-uri largi de fiecare data.

Ce experiente ati avut folosind parteneriate pentru construirea de link-uri?

Internet Marketing, Cronicar si pasionat de SEO Web Design

Facebook Twitter Google+ YouTube 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Tags: , , ,

Comenteaza

SeoWeb Seco
Google+