RSS

Marketing Online, prima parte

20 Apr, 2010

Google

1. advertising network: Un serviciu in care anunturile sunt cumparate la nivel central printr-o companie si afisate pe multiple site-uri Web care au incheiat un contract cu aceasta societate astfel incat o parte din veniturile generate de reclamele rulate pe site-ul lor revin acesteia.

2. algoritm: Tehnologie folosita de un motor de cautare pentru a obtine rezultate la o interogare. Motoarele de cautare utilizeaza in tandem mai multi algoritmi pentru a furniza o pagina a rezultatelor de cautare sau de anunturi cu privire la  cuvintele cheie tinta.

3. anchor text: o parte din textul unui hyperlink. Textul ofera, de obicei, vizitatorilor sau motoarelor de cautare informatii importante in legatura cu continutul paginii catre care directioneaza link-ul respectiv.

4. click through rate (CTR): rata, (exprimata in procente) cu privire la utilizatorii care fac click pe un anunt. Aceasta se calculeaza prin impartirea numarului total de click-uri la numarul total de impresii adaugate. CTR-ul este un indicator important pentru internet marketing pentru ca masoara performanta unei campanii de anunturi.

5. content network: Un grup de Website-uri care sunt de acord sa afiseze reclame pe site-ul lor, servit de o retea de anunturi, in schimbul unei cote din veniturile generate de acele anunturi. De exemplu: Google AdSense sau Yahoo Publisher Network.

6. contextual advertising: Publicitate, care este orientata catre o pagina Web bazandu-se pe continutul paginii, cuvintele cheie, sau categorie. Anunturile din majoritatea retelelor de continut sunt directionate contextual.

7. cost per action (CPA): o forma de publicitate in care plata este in functie de o actiune pe care un utilizator o efectueaza ca urmare a anuntului. Actiunea ar putea fi de a face o achizitie, inscrierea pentru un buletin informativ, sau de a cere un contact telefonic. Un agent de publicitate plateste o taxa stabilita de editor in functie de numarul de vizitatori care reactioneaza. Multe programe asociate folosesc modelul CPA.

8. cost per click (CPC): numit de asemenea, Plata pe Click (PPC) este un model de publicitate bazat pe performanta in care agentul de publicitate plateste o taxa stabilita pentru fiecare click pe un anunt. Majoritatea anunturilor text vandute de catre motoarele de cautare sunt facturate in conformitate cu modelul CPC.

9. cost per thousand (CPM): Un model de anunturi conform caruia se debiteaza agentii de publicitate de fiecare data cand un anunt este afisat unui utilizator, indiferent daca utilizatorul da click pe anunt sau nu. Taxa se bazeaza pe fiecare 1000 impresii adaugate (M este numarul roman pentru 1000). Majoritatea anunturilor afisate, cum ar fi reclamele banner, sunt vandute prin CPM.

10. geo-targeting: Livrarea de anunturi specifice pentru locatia geografica a celui care cauta. Orientarea geografica permite agentilor de publicitate sa precizeze unde anunturile vor fi sau nu vor fi afisate in functie de locatia celui care cauta, permitand obtinerea de rezultate mai localizate si personalizate.

Marketing Online Partea a douapartea a treia

Internet Marketing, Cronicar si pasionat de SEO Web Design

Facebook Twitter Google+ YouTube 

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Tags: , , ,

Comenteaza

SeoWeb Seco
Google+